Kokoomus haluaa ratkaisuja Kaskelanrinteen pysäköintiongelmiin

Kaupunkisuunnittelulautakunta käsitteli maanantaina 11.3.2019 Hakunilan Kaskelanrinteessä olevan, asuntokäyttöön kaavoitetun tontin myynnin ostoajankohdan pidentämistä. Uusi ja vielä osin rakentuva Kaskelanrinteen asuinalue on asemakaavoitettu vain vähän aikaa käytössä olleella erityisen pienen paikoituksen normilla ja alueelle onkin syntynyt vakava ongelma pysäköintipaikkojen riittävyyden suhteen.

Kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsen Vesa Pajula kertoo tilanteen Kaskelanrinteellä olevan kaoottinen: ”Pysäköintipaikkojen riittämättömyys on luonut villin lännen menon, jossa toisten paikkoja ei kunnioiteta, huoltoajolle ei jätetä tilaa eikä sakotusuhasta juuri välitetä. Asiaan täytyy löytää jotain ratkaisuja”. Kokoomus esitti, että alueella olevan viimeisen kaupungin vielä omistaman tontin myyntisopimusta ei jatketa, ennen kuin kaupunkisuunnittelu selvittää keinoja pysäköintiongelmien ratkaisemiseksi. ”Esimerkiksi hälytysajoneuvoille ei aina ole tilaa”, Pajula korostaa.

Kaupunkisuunnittelulautakunnan kokouksen puheenjohtajana toiminut Piia Kurki vahvistaa porvariryhmän esityksen menneen läpi yksimielisesti. "Kaupunkisuunnittelujohtajalta saatiin lupaus, että alueen pysäköintiasiaa selvitetään ennen jatkopäätöksentekoa. Pysäköinti on muodostunut haasteeksi monilla uusilla Vantaan alueilla ja tätä asiaa tulee tarkastella kriittisesti jatkossa, sillä parkkipaikkoja tarvitaan", hän päättää.

Lisätietoja:

Vesa Pajula, kok.
kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsen
vesa.pajula@vantaa.fi

Piia Kurki, kok.
kaupunkisuunnittelulautakunnan varapuheenjohtaja
piia.kurki@vantaa.fi

Vesa Pajula

Kirjoittaja on tietotekniikasta, robotisaatiosta ja yhdyskuntasuunnittelusta kiinnostunut yrittäjä-poliitikko, joka toimii kaupunki- ja yhteiskuntasuunnittelun luottamuspaikoissa Vantaalla ja Uudenmaan liitossa.