Valomies

Turvallisuus on helppo mieltää poliiseiksi ja vartijoiksi. Meille Vantaan Kokoomuksessa turvallisuus on enemmän. Turvallisuus on ennustettavuutta, luottamusta ja vakautta. Turvallisuuden tunne tulee perheen ja oman itsen arjesta, siitä että voi huomennakin luottaa löytävänsä turvallisen kodin, työstä ansion tai ongelmissa riittävän turvaverkon. Siitä, että lapset voivat edelleen kulkea rauhassa kouluun.

Arkielämän turvallisuus on suojaa suurilta kolhuilta, luottamusta siihen että turvaverkko on olemassa ja apua on saatavilla tarvittaessa. Siihen tulee voida luottaa. Jokapäiväinen turvallisuus on valoisia, hyvin hoidettuja ostoskeskuksia, juna-asemia ja kotiteitä. Tämä tuo mielenrauhaa, kun näemme mitä ympärillämme tapahtuu. Turvallisuus on toisia ihmisiä – yksin ihminen on turvaton ja suojaton. Yhtenäisyys tuo turvaa.

Me Vantaan Kokoomuksessa haluamme turvallista Vantaata. Jokaisella mittarilla. Haluamme Vantaalle työpaikkoja, jotta Vantaalaiset voivat luottaa ja turvata tulevaisuuden toimeentuloon. Haluamme, että Vantaalla on turvalliset, riittävät päivähoito- ja koulupalvelut, jotta jokainen Vantaalainen saa kasvaa ja kehittyä.

Mikäli jotain ikävää kuitenkin tapahtuu, on Vantaalla oltava riittävät ja toimivat viranomaisresurssit ja tehokas turvaverkko, jotta kukaan Vantaalainen ei jää yksin. Tätä on turvallisuus Kokoomuslaisittain ja saman haluamme kaikille Vantaalaisille.

• Turvallinen Vantaa tuottaa työpaikkoja ja luottamusta koulutuksen kannattavuuteen
  • Vantaa kehittyy ja uudistuu – uusia asutuskeskuksia kasvaa, entisiä korjataan ja uudistetaan
  • Kun kulkuväylät ovat hyväkuntoisia, turvallinen työmatka- ja koululiikenne on turvallista
  • Yhteisöllisyys kunniaan! Turvallisessa kaupungissa katsotaan myös naapurin lasten perään

Markus Lustig

Kirjoittaja on aktiivinen Vantaalainen kuntapoliitikko, Mielenterveyden Keskusliiton hallituksen jäsen, intohimoinen jääkiekkotuomari ja urheilija.