Keveämmät verot ja parempi arki

Arki koostuu monista asioista, jotka on vaan tehtävä ja maksettava. Ruokaa on ostettava elääkseen ja kaupunki tarvitsee verovaroja tuottaakseen meidän vantaalaisten arkea auttavia palveluita kohdusta hautaan. Perheeltä verotettu euro on aina pois äidin ja isän lompakosta.

Meillä vantaalaisilla on veromielessäkin nyt asiat keskimääräistä suomalaista paremmin. Alla pari käytännön esimerkkiä meidän vantaalaisten verotuksesta.

Vantaan kunnallisveroprosentti (19,00%) on keskimääräisen suomalaisen kunnallisveroprosenttia (19,91%) lähes prosentin alhaisempi. Esimerkiksi 35.000€ vuodessa ansaitsevalle tämä veroetu merkitsee noin 350€ enemmän rahaa käteen verrattuna keskimääräiseen suomalaiseen. Tämä raha jää äidin ja isän lompakkoon.

Myös yleinen kiinteistövero ja vakituisen asuinrakennuksen verotus ovat Vantaalla suomen keskimääräistä kiinteistöverokantaa alempia. Käytännössä tämä merkitsee meille Vantaalaisille alempia vuokria sekä hyvää syytä rakentaa lisää Vantaalle.

Me Vantaalaiset maksamme kaupungillemme veroja parantaaksemme omaa arkeamme mahdollisimman paljon. Pidemmällä aikavälillä terveellisemmät elintarvikkeet valinnut voi paremmin pidempään ja jälkipolvetkin oppivat elämänlaatua parantavat ruokailutottumukset. Kaupungin palveluissa tämä asia korostuu kaikissa ravintopalveluissa päiväkodista vanhustenhoitoon, johon kannattaakin satsata verovarojamme. Ihminen on sitä mitä syö ja kaupunki sitä mitä tuottaa rahoillaan.

Arjen laatu on tärkeä. On surullista, jos joutuu pelkäämään kasvottomia julkisia palveluita, jotka eivät ota huomioon vaikkapa ikäihmisten tai lapsiperheiden erilaistuvia palvelutarpeita. Me Vantaan Kokoomuksessa kuuntelemme sinua ja puutumme esille tuomiisi epäkohtiin.

• Veroille laadukasta vastinetta, palvelutuotantoa kilpailuttamalla ja toimintaa tehostamalla
  • Ei veronkorotuksille – Vantaalainen vahva talous turvaa palvelut myös tulevaisuudessa
  • Kuuntelemme vantaalaisia, jokainen on oman vantaalaisuutensa sekä työnsä ja arkensa paras asiantuntija.
  • Vahvistamme yhdessä meidän Vantaamme elinvoimaa: hyvällä paikallisella koulutuksella, hyödyntämällä Vantaan ainutlaatuista.

Markku Miettinen