Toimiva liikenne kaikkien hyödyksi

Toimivat liikenneyhteydet ovat Vantaalle erittäin tärkeitä, ihmisten ja tavaroiden pitää liikkua sujuvasti paikasta toiseen. Vantaan Kokoomus on ollut vahvasti mukana Kehä III korjaamiseksi sujuvaksi reitiksi ja olemme olleet yhtälailla viemässä eteenpäin Kehäradan rakentamista. Kansainvälinen lentokenttä tuo kaupungille verotuloja ja osaltaan mahdollistaa kaikille hyvän kaupungin rakentamisen ja ylläpitämisen.

Liikenneympäristön pitää olla turvallinen ja sujuva kaikille liikkujille. Kevyenliikenteen väylät, asuinalueiden kadut, joukkoliikenne, valtaväylät – nämä kaikki ovat tärkeitä jokaiselle meistä. Me Vantaan Kokoomuksessa tahdomme turvata toimivat ja turvalliset liikenneyhteydet meille kaikille.

Mahdollistamme toimivan liikenneinfran järkevällä taloudenpidolla ja harkituilla investoinneilla. Teemme sen lisäämättä pysyvästi kaupungin velkataakkaa, emmekä halua nostaa kunnallisveroa uusien liikennehankkeiden rahoittamiseksi.

Liikenneympäristöä pitää kehittää tasapuolisesti niin vanhoilla kuin uusilla asuinalueilla. Havaitut ongelmat on korjattava ja uusia väyliä pitää rakentaa tarpeen mukaan. Korjaamalla pienet kuopat heti voidaan pidentää katujen käyttöikää ja kalliita peruskorjauksia ei tarvitse tehdä ennenaikaisesti. Tekemällä pieniä muutoksia ja korjauksia, kuten liikennevalojen hienosäätö, helpotetaan meidän jokaisen päivittäistä liikkumista. Kokoomuslaiset valtuutetut vievät viestiä eteenpäin, laitetaan liikenneasiat kuntoon!

Vantaan Kokoomus pitää huolta vantaalaisten eduista myös sellaisissa liikennehankkeissa mitkä eivät suoraan ole kaupungin vastuulla kuten meluesteiden rakentaminen pääväylien varrelle. Toimimme Vantaan parhaaksi valtion rahoittamien hankkeiden saamiseksi käyntiin niin kotikaupungissamme kuin lähialueillamme.

• Kehä III, Kehärata ja lentokenttä Vantaan menestystekijöitä
  • Kaikkien käyttäjäryhmien liikkumistarpeet huomioidaan
  • Korjataan tiet heti eikä päästetä vaurioita pahenemaan
  • Vantaalaisten etujen ajamista valtakunnallisella tasolla

Jari Ahokas

Kirjoittaja on Vantaan Kokoomuksen puheenjohtaja ja innokas Jenkkiautoharrastaja.