Puhelin: 0405804940
Sähköposti: matti.hilli@kolumbus.fi
Kotisivu: www.mattihilli.fi

Historiatoimikunta Puheenjohtaja (1.6.2017 - 31.5.2021)

Olen 66-vuotias, tänä keväänä eläköityvä lakimies. Olen toiminut yli neljän vuosikymmenen ajan vaativissa esimies- ja asiantuntijatehtävissä Espoon ja Vantaan kaupunkien, Pääkaupunkiseudun yhteistyövaltuuskunnan (YTV):n ja Ympäristöministeriön palveluksessa sekä viimeksi Helsingin seudun ympäristöpalvelut –kuntayhtymän ( HSY) hallintojohtajana ja toimitusjohtajan varamiehenä.

Tämän kokemuksen olen valmis antamaan vantaalaisten käyttöön kaupunginvaltuutettuna.

Toimin vantaalaisten seniorien hyväksi Diakoniasäätiö Foiben ja säätiön omistaman Foibe Oy:n hallitusten puheenjohtajana, Vantaan seurakuntayhtymän varavaltuutettuna sekä Lionsklubin varapresidenttinä.

Toimin Vantaan ympäristöarvojen ja kulttuuriperinnön hyväksi Keski-Uudenmaan vesiensuojelun llky:n johtokunnan puheenjohtajana, Pääkaupunkiseudun Vesi Oy:n, Uudenmaan Woima Oy:n sekä Vantaa-Seura ry:n hallituksen jäsenenä.

Toimin tasa-arvoisen, laillisuusperustaisen ja suvaitsevan hyvinvointiyhteiskunnan puolesta Uudenmaan vaalipiirilautakunnan puheenjohtajana ja Tikkurilan Kokoomus ry:n toiminnantarkastajana.

Helmikuun alusta siirryin ove-eläkkeelle (osaeläke) ja kolmipäiväiseen työviikkoon asiantuntijatehtävissä. Ensi kesäkuussa siirryn kokonaan eläkkeelle ja voin ilman virkaan liittyviä rajoituksia (mm. lojaliteettivelvoite muita HSY:n jäsenkuntia kohtaan) käyttää aikaani ja ammattitaitoani yksinomaan Vantaan ja vantaalaisten hyväksi.

Olen työurani aikana osallistunut lainsäädännön valmisteluun ja merkittäviin organisaatiouudistuksiin ja saanut kokemusta, joka on kullan arvoista sote- ja maakuntauudistuksen toteuttamisessa vantaalaisten edut turvaavalla tavalla. Tulevalla valtuustokaudella luottamushenkilöiltä vaaditaan kykyä puolustaa Vantaan ja sen asukkaiden etua - muiden kuntien johto ei sitä tee!

Tavoitteeni on luonnonläheinen, viihtyisi ja turvallinen Vantaa, jossa niin lasten, nuorten, työikäisten kuin senioreiden on hyvä elää. Vaikka korostankin senioriväestön oikeuksien ja palvelujen turvaamista, minulla on isänä ja isoisänä omakohtaista tuntemusta lapsiperheiden elämästä ja tarpeista ja halu edistää kaiken ikäisten tasapainoista ja turvattua arkea.