Puhelin: 040-5542481
Sähköposti: kristianvoss51@gmail.com

Moi,

Olen Kristian Voss ja ehdolla Vantaa valtuustoon Kokoomuksen listalla.
Lyhyesti itsestäni ja päätavoitteistani:

Lapsuuteni vietin lukioon saakka Savon pääkaupungissa Kuopiossa.
Armeijan jälkeen aloitin 40 vuotisen työurani Finnairilla erilaisissa suunnittelu ja johtotehtävissä (Suomessa ja Luxemburgissa).
Simonkylässä olen asunut jo  40 vuotta simonmetsässä ja nyt vaimoni kanssa Ruskeasannalla. Meillä on kolme aikuisikäistä poikaa ja 4 lastenlasta.

Miä asioita koen Vantaalla tärkeäksi, listataan kolme pointtia:

1) Aikanaan  kaikkien kolmen poikani urheiluharrastukset ohjasivat myös omaa harrastustoimintaani (jalkapallo & jääkiekko, näissä olen toiminut useita vuosia sekä valmentajana että joukkuejohtajana). Noista ajoista lähtien on mielipiteeni ollut että nuorten urheilutoiminnan jatkuvuus hyvissä olosuhteissa Vantaalla edellyttää vahvoja toimenpiteitä jotta olosuhteet eri lajien harrastamiseen ovat mahdollisia eikä esim. jäälle päästääkseen tarvitse reissata naapukuntiin.

2) Toinen tärkeä alue on pitää huolta koulujen kunnosta, homekoulut on korjattava hinnalla millä hyvänsä.

3) Asuinalueiden yhteilöllisyyden tukeminen kaupungin puolelta olisi tärkeää, hyvänä esimerkkinä tälläisesta vapaaehtoisvoimin tapahtuvasta toiminnasta on Ruskeasannan Harjusuolla vuosittain tapahtuva HARJUSUON talviklassikko. Se on tapahtuma, missä jääkiekko-ottelun ympärille on nuorten ja vanhenpien yhteistyöllä tehty erilaisia aktiviteetteja kaiken ikäisille.

Tässä oli nyt raapaisu asioista joita painottaisin valtuustotyössäni.