Sähköposti: mika.kasonen@gmail.com
Kotisivu: www.mikakasonen.fi

Kaupunginvaltuusto (1.6.2017 - 31.5.2021)
Tekninen lautakunta (1.6.2017 - 31.5.2021)
I-U poliisien neuvottelukunta (1.6.2017 - 31.5.2021)

Olen 44 - vuotias ja asun Vantaan Kuninkaanmäessä. Perheeseen kuuluu vaimon lisäksi 5 -vuotias tytär sekä kaksi koiraa. Kuntavaaliehdokkaaksi lähdin, koska olen aina ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. Olen toiminut tehtävissä, missä pitää osata tehdä päätöksiä, välillä kovankin paineen alaisena. Olen toiminut useissa kansallisissa sekä kansainvälisissä valvonnoissa, joissa viranomaisyhteistyöllä on ollut suuri merkitys. Olen ollut useiden vuosien ajan mukana poliisin ja puolustusvoimien viranomaisharjoituksissa, joissa on harjoiteltu mm. kriisiajan viranomaisyhteistyötä.

Olen työskennellyt poliisina pääkaupunkiseudulla 15 -vuotta. Espoon rikospoliisissa olen ollut vanhemman rikoskonstaapelin vakanssilla sekä Helsingin autorikostutkinnassa tutkijana. Olen ollut järjestyspoliisin puolella Helsingissä sekä toiminut ylikonstaapelin vakanssilla valvontaryhmänjohtajana. Nyt olen suunnittelemassa sekä laittamassa käytäntöön uutta takavarikkojärjestelmää Helsingin poliisilaitokselle.

Harrastuksiin kuuluu metsästyksen ja kalastuksen lisäksi liikunta erinäisissä muodoissa sekä shakki. Myös järjestötoiminnassa olen ollut aktiivinen. Suurin osa järjestötoiminnasta liittyy harrastuksiin sekä Lions Clubin toimintaan.

Hyväntekeväisyystyö sekä lasten ja nuorten asiat ovat sydäntäni lähellä. Lasten ja nuorten ongelmiin pitää puuttua ajoissa, lisää aiheesta ja ajatuksistani löydät Internet-sivuiltani osoitteesta www.mikakasonen.fi