Puhelin: 0407625340
Sähköposti: sakari.rokkanen@hotmail.com
Kotisivu: sakarirokkanen.fi

Kaupunginvaltuusto ryhmän puheenjohtaja (1.6.2017 - 31.5.2021)
Kaupunginhallitus (1.6.2017 - 31.5.2021)
Kaupunginvaltuusto (28.1.2013 - 31.5.2017)
Sosiaali- ja terveyslautakunta Varapuheenjohtaja (28.1.2013 - 31.5.2017)
SOSTER-jaosto (28.1.2013 - 31.5.2017)
Itä-Vantaan Kokoomusnuoret ry Varapuheenjohtaja (1.1.2017 - 30.1.2017)

Tarkastuslautakunta, varajäsen (28.1.2013 - 31.5.2017)

• Kaupunginvaltuutettu, sote-lautakunnan vpj, kaupunginhallituksen varajäsen
  • VTK (taloustiede), gradua työstävä tuleva ekonomisti
  • Kokoomuksen eduskuntaryhmän talouspoliittinen sihteeri (ent. vantaalaisen kansanedustajan Sari Multalan eduskunta-avustaja)

Olen Sakari Rokkanen, 25-vuotias kokoomuslainen kaupunginvaltuutettu Vantaan Päiväkummusta. Päivisin työskentelen vantaalaisten hyvinvoinnin puolesta eduskunnassa Kokoomuksen eduskuntaryhmän talouspoliittisena sihteerinä. Iltaisin varmistan valtuuston ja lautakunnan kokouksissa, että Vantaa on kehittymässä oikeaan suuntaan. Viimeistelen parhaillaan ekonomistin opintoja Helsingin yliopistossa, ja työnalla on gradu maahanmuuton vaikutuksista Suomen työmarkkinoihin.

Olen syntyperäinen vantaalainen, joka on kasvanut kotikaupunkinsa mukana. Vantaalaisuus merkitsee minulle vahvaa uudistamisen asennetta, erilaisuuden hyväksymistä, toisistamme huolehtimista ja kykyä nauraa myös itselleen. Asioihin on suhtauduttava tosissaan muttei totisesti.

Olen kokoomuslainen, jolle sivistys, mahdollisuuksien tasa-arvo ja välittäminen ovat tärkeitä arvoja. Valtuutettuna haluan turvata näiden arvojen toteutumisen myös käytännössä. Haastan itseäni miettimään jatkuvasti uusia tapoja, joilla voimme turvata palvelut kestävästi myös tulevaisuudessa. Kakun jakajia ja vanhaan takertujia riittää – minä haluan olla kokeilemassa rohkeasti uusia reseptejä.

Ajattelen, että laadukas koulutus on parasta syrjäytymisen ennaltaehkäisyä ja että metropolin kasvu suuremmaksi ja yhtenäisemmäksi tuo työtä ja edullisempaa asumista. Myös palveluita on uskallettava uudistaa rohkeasti. Kaikkien julkisten palveluiden pitäisi 2010-luvulla liikkua mukana taskussa, muutaman painalluksen päässä.

Huomaan, että taloustieteilijä herää usein sisälläni valtuuston kokouksissa. Rahaa on aina vähemmän kuin hyviä ideoita. Siksi yhteisien varojen käytössä pitäisikin kiinnittää erityisesti huomiota tuloksiin ja vaikuttavuuteen, eikä keskittyä yksin numeroihin budjetissa. Autoillessakaan emme ole kiinnostuneita tankatun polttoaineen määrästä, vaan määränpäästä ja matkasta, johon tankkaus riittää. Hyvä poliitikko virittää ensin konetta vähäkulutuksiseksi ja muuttaa ajotapaa taloudellisemmaksi, ja vasta viimeisenä keinona pyytää kuntalaisilta lisää bensarahaa.

Vantaa ei ole valmis – siksi olen ehdolla kuntavaaleissa 2017.