Puhelin: 0505903210
Sähköposti: mikarautio@hotmail.com
Kotisivu: www.mikarautio.info

Kaupunginvaltuusto vara (1.6.2017 - 31.5.2021)
Tekninen lautakunta (1.6.2017 - 31.5.2021)
Sisäilma-asiain neuvottelukunta (1.6.2017 - 31.5.2021)

Olen ollut Koivukylän Aluetoimikunnan jäsen jo vuodesta 2000 lähtien.

Lisäksi tällä hetkellä olen Rekola-Asola omakotiyhdistys ry:n puheenjohtaja, Omakotiliiton liittovaltuuston jäsen (liittovaltuusto on omakotiliiton ylin päättävä elin Suomi -tasolla), Koivukylän Lions Klubin presidentti kaudella 2017-2018, Lähisanomat -lenden päätoimittaja ja Koivukylä-Rekola Kokoomus ry:n hallituksen jäsen.

As Oy -maailmassa olen hallituksen jäsen As Oy Paimenenkatu 16:ssa ja As Oy Vantaan Rekolan Valotalon hallituksessa.

Olin myös Vantaan valtuuston varajäsen 2000-2008 ja Vantaan Kokoomusnuorten puheenjohtaja vuosina 1999-2001.

Luonteeltani olen yrittäjähenkinen, haluan myös keksiä uutta ja kehittää kaikkia asioita (mikään ei ole niin kekseliäs kuin insinööri - paitsi tietysti toinen insinööri :-). Olen myös toiminut Vantaan Uusyrityskeskuksessa kouluttajana uusille aloittaville yrittäjille vuosina 1999-2002. Tämän jälkeen aloin itse yrittäjäksi (isännöintialalla) ja sen ohessa rakensin itselleni oman talon. Ihan itse ja omalla vasaralla - sekä oman metsän puista. Talosta tuli mielestäni oikein hieno, ja se seisoo Rekolan keskustan liikennevaloristeyksen kulmassa, että käykääpä katsomassa jos ohi ajatte. Nyt kun yritys on myyty ja talo on (lähes) valmis, nyt lähden taas kohti uusia haasteita, eli pyrin Vantaan valtuustoon.

Uskon, että valtuustossa tarvitaan lisää asumisen ja rakentamisen asiantuntemusta. Vantaan omistama kiinteistökanta ei nyt ole ihan parhaassa mahdollisessa kunnossaan, ja se tarvitsee mittavia korjauksia, jotta kaikilla oli turvallista ja terveellistä asua ja käydä töissä kaikissa kiinteistöissä. Myös koulutus on minulle tärkeää, ja siihen pitää Vantaallakin satsata. Ja lopuksi tärkein - Vantaan talous täytyy pitää kunnossa.

Omat kotisivuni löytyvät linkistä www.mikarautio.info

Asumiseen ja rakentamiseen omia ajatuksiani löytyy omasta raksa-blogistani, tästä linkistä:

Rakentamisen aikana myös Somevaari ja YLE:n Kuningaskuluttaja poikkesivat kylässä. Ohjelmassa omia havaintojani / kokemuksiani talojen lämmitykseen liittyen. Ohjelma on katsottavissa YLE:n Areenassa, tässä linkissä (kohdasta 9:35 alkaen):