Puhelin: 0449894604
Sähköposti: taruannepuraskivi@gmail.com

Tiedekeskussäätiön Hallitus Hallituksen jäsen (1.6.2017 - 31.5.2021)
Keski-Vantaan Kokoomsnuoret ry Puheenjohtaja (1.1.2017 - 31.12.2017)

Vapaa-ajan lautakunta, varajäsen (1.6.2017 - 31.5.2021)

POLITIIKKA

Lapset ja nuoret ovat tulevaisuutemme. Sanonta on jokseenkin kulutettu ja jopa kliseinen, mutta yhä useammassa tilanteessa tämä todellisuus tuntuu painuvan muiden arvojen alle. Se miten yhteiskuntamme tulevaisuudessa tulee voimaan korreloi tulevaisuuden suomalaisten tekijöiden osaamisen ja asenteiden kanssa. Yhtälailla kunnat ja sen asukkaat voivat vaikuttaa suuressa määrin siihen miltä tulevaisuutemme näyttää. Tästä syystä minä lähdin ehdolle Vantaan kunnallisvaaleihin.

14.12.16 oma elämäni muuttui lopullisesti kun esikoispoikani syntyi. Koen suoranaiseksi velvollisuudekseni huolehtia siitä, että kunta jossa meidän perheemme asuu tarjoaa mahdollisimman ideaalin ympäristön lapsemme kasvamiselle, kehittymiselle ja oppimiselle. Uskon siihen, että tämä ajatus koskettaa myös muita vantaalaisia vanhempia. Varhaiskasvatuksella ja ympäristöllä on tässä asiassa suuri merkitys.

Ennen kaikkea toivon tulevaisuudessa näkeväni Vantaalla vallitsevan nostattavan ilmapiirin lannistavan sijaan. Jotta tämä haaveeni kävisi toteen olisi kunnan tärkeää pyrkiä omilla palveluillaan tarjoamaan niin lapsille kuin nuorille mielenkiintoa ja motivaatiota nostattavia palveluita ja tukea sitä kuuluisaa aktiivisuutta. Aktiivisuus edellyttää omien vahvuusalueidensa löytämistä jossa tässäkin koen kunnan olevan oleellisena vaikuttajana. Sijoittaminen monipuolisiin palveluihin tukee lapsen kehitystä onnelliseksi ja tasapainoiseksi nuoreksi ja aikuiseksi.

On kyse sitten peruspalveluista, kerho- tai nuorisotoiminnasta, terveistä koulu- ja päiväkotirakennuksista, turvallisesta ja toimivasta julkisesta liikenteestä tai vapaa-ajan palveluista haluan nuorena ehdokkaana olla tekemässä mahdollisimman pitkäjänteisiä päätöksiä ja luoda Vantaasta tulevaisuuden kaupunkia, jossa turha byrokratia ja holhoaminen on minimissään ja asukkailla vallitsee velvollisuuksien ja oikeuksien tasapaino.

TEEMAT

1) Koulutus ja Varhaiskasvatus

- laadukas koulutus ja varhaiskasvatus, terveet rakennukset, kiusaamisen kitkeminen pois, liikunnan edistäminen ja kouluruoan laadun parantaminen, ilmainen kerhotoiminta.

2) Yrittäjyys ja aktiivisuus

- yrittäjyyden tunnetuksi tekeminen ja olosuhteiden parantaminen. Nuorten vaikuttajaryhmien toiminnan tukeminen, harrastustakuun läpivieminen.

3) Turvallinen ympäristö

- turvalliset kävely- ja pyöräilyreitit, toimiva joukkoliikenne. Vantaan tulee huomioida päätöksenteossaan ympäristövaikutukset.

TARUANNE - UUDEN SUKUPOLVEN VAIKUTTAJA

Taruanne Lindevall, 27 vuotias vantaalainen äiti, puoliso, yrittäjä ja ekonomi. Hallitsee niin numerot kuin pehmeät arvot.

Vapaa-ajalla sydäntä lähellä ovat ystävät, perhe, luonto, liikunta, lukeminen, laulaminen ja hyväntekeväisyys.

YHTEYSTIEDOT:

facebook: Taruanne Lindevall - Vantaa