Puhelin: 0405779506
Sähköposti: harkonen@iki.fi

Vantaan Toimihenkilöiden Kokoomus ry Puheenjohtaja (1.1.2016 - 30.1.2018)
Kunnallisjärjestön hallitus (1.1.2016 - 31.12.2017)

Koivukylä-Korson kehittämistoimikunta, varajäsen (1.6.2017 - 31.5.2021)

Aki Härkönen, rautatieinsinööri ja pääluottamusmies. Lähdin jälleen ehdolle kaupunginvaltuustoon rakentamaan parempaa Vantaata. Kaupunginvaltuuston rooli kapenee maakuntauudistuksen toteutuessa, mutta paljon jää vielä kaupungin omiin käsiin SOTE-asioiden siirtyessä maakuntaan. Kunnan järjestämisvastuulle jäävät maakuntauudistuksen jälkeen kaikki hyvinvointi- ja elinvoimapalvelut: päivähoito, esiopetus, peruskoulutus, lukio, nuorisotyö, kulttuuripalvelut, liikunnan edistäminen, yhdistysten tuleminen, rakentaminen ja sen valvonta, tilojen hallinta, ympäristötoimi, kaavoitus, tonttien luovutus, asuminen, yritysten kanssa tehtävä yhteistyö, demokratian edistäminen ja yhteisöllisyyden lisääminen. Vantaalla näissä riittää työsarkaa kaupunginvaltuustolle, johon pyrin. Kolme asiaa ovat lähellä sydäntäni.

#GettoutumisenEhkäiseminen on tärkeää. Emme saa antaa vantaalaisten lähiöiden jakautua hyviin ja huonoihin enempää kuin on jo tapahtunut.

#ParempaaKotouttamista tarvitsemme, jotta saamme vantaalaisen monikulttuurisen potentiaalin parempaan käyttöön.

#JärkeväTaloudenpito estää velkaantumiskehityksen riistäytymistä käsistä ja pakottaa päättäjät valintoihin, koska emme voi toteuttaa kaikkea mahdollista hyvää kerralla.