Vaalitoimitsijaksi ilmoittautuminen presidentinvaalien 2018 osalta on päättynyt.

Ilmoittautuminen vaalitoimiksijaksi: Presidentinvaalit 2018

Voit ilmoittaa kiinnostuksestasi tammikuussa 2018 pidettävien presidentinvaalien vaalitoimitsijaksi. Voit hakea ennakkoäänestyksen (17.–23.1. ja 31.1.–6.2.) aikana toimiviin vaalitoimikuntiin ja varsinaisen äänestyspäivän 28.1.2018 vaalilautakuntiin. Toisen kierroksen vaalipäivä on 11.2.2018 ja se toimimtetaan, mikäli kukaan ehdokkaista ei ole saanut ensimmäisellä kierroksella yli puolta äänistä.

ILMOITTAUTUMALLA mukaan Kokoomuksen vaalitoimitsijaksi pääset mukaan todelliseen vaalityöhön. Toiminnasta maksetaan korvaus. Kaikki Vantaan Kokoomuksen nimeämät henkilöt maksavat Vantaan Kokoomukselle palkkiostaan 20% suuruisen luottamushenkilömaksun.

VAALITOIMIKUNNAT kiertävät ennakkoäänestyksen aikaan 17.–23.1. ensimmäisen kierroksen osalta ja 31.1.–6.2. mahdollisen toisen kierroksen osalta mm. sairaaloissa, palvelutaloissa sekä kotiäänestyksissä. Vaalitoimitsijoiden tulee olla valmiita työskentelemään arkisin päiväsaikaan. Vaalitoimikunnat määrittelevät itse omat työaikansa. Oman auton käyttömahdollisuus on suositeltava. Vaalitoimikunnissa ei voi toimia vaaleissa ehdolla oleva tai hänen lähisukulaisensa.

VAALILAUTAKUNNAT työskentelevät äänestyspaikoilla vaalipäivänä 28.1.2018 ja 11.2.2018. Vaalipäivänä tulee varautua vuorotyöskentelyyn, joka päättyy vasta kun äänet on laskettu (n. kello 21). Varsinaisen ja varajäsenen tehtävällä ei ole käytännössä eroa, sillä vuorottelun vuoksi kaikki osallistuvat lautakunnan työhön.

VAALITOIMITSIJAN tulee olla kirjoilla Vantaalla vaalitoimitsijatehtävänsä aikaan. Lisäksi vaalitoimitsijan tulee olla äänioikeutettu (Suomen kansalainen, joka viimeistään ensimmäisen vaalin vaalipäivänä täyttää 18 vuotta).

Täyttämällä alla olevan lomakkeen tiedot ilmoittautat olevasi käytettävissä vaalitoimiksijaksi. Jos ilmoittauduit ja sinulle tulee este pyydämme ilmoittamaan tästä mahdollisimman pikaisesti kunnallissihteeri Kim Zilliacukselle.

Kokoomuksen Vantaan Kunnallisjärjestö ry

Toimiston henkilöstö